Hvis du gør som alle andre…
… skiller dit firma sig aldrig ud fra mængden. Det gør det svært for kunderne, at huske netop dit firma frem for alle de andre i din branche. Så tag skridtet, skil dig ud, og vind kunderne for næsen af konkurrenterne. Læs her hvordan!
SEO tekster i dag er lig med kvalitetstekster
Selv om vi hader betegnelsen SEO-tekster, skal SEO-tekster i dag være af en helt anden kvalitet, end de var engang. Læs hvordan, du skriver SEO-tekster korrekt i dag!
Er budskabet klart, står kunderne parat!
Hvis dit budskab er klart og relevant for målgruppen, skal den nok lytte. Hvordan du sikrer det, får du et par tips til i denne artikel.
10 tips til at skrive et godt blogindlæg
71 % af alle B2B-kunder lander på et eller flere blogindlæg i løbet af deres kunderejse. Derfor er det fortsat vigtigt, at du sørger for at skrive gode, fængende og inspirerende blogindlæg. Læs her hvordan!
Bedre sikkerhed i Zoom-møder – sådan!
Vil du undgå trolls og hackere i dine Zoom-møder, og øge sikkerheden for både dig og dine mødedeltagere? Så læs med her, og få en række tips til, hvordan du kan holde mere sikre møder med Zoom.
Webtextcast04 – Linkbuilding kræver gode tekster
I denne episode af Webtextcast har jeg fornøjelsen af at tale med Patrik Lazzarotto og Christian Fedderholdt om vigtigheden af tekster i høj kvalitet. Også til linkbuilding-artikler. Hør med og få samtidig et par gode fif til indkøb af gode links i 2020.
Webtextcast 03 – Søren Riisager om EAT og vigtigheden af godt indhold
I denne episode af Webtextcast taler Søren Riisager og jeg en snak om hvad Googles EAT-initiativ betyder for SEO-arbejdet i 2020, og hvor vigtigt det er, at der er masser af godt indhold, som kan holde folk på siden.
Hvad er en customer journey?
Dine kunders customer journey – eller på godt dansk kunderejse – defineres af de kanaler, kunderne finder dig og det indhold, der leder dem frem mod et køb. Læs med, og bliv klogere på hvilket indhold du skal udvikle til kunderejsens 5 trin.
3 tips til at skrive bedre SEO-tekster
Skal du skrive bedre SEO-tekster i 2020, bør du fokusere mindre på søgeordene og mere på at skabe kvalitetsindhold, samt på at gøre teksten så indbydende som muligt. Det får du 3 tips til her.
Styrk salget i din email-marketing: Gør kunderne til heltene!
Vil du øge salget i dine email-marketingkampagner, skal du give plads til kundernes gode historier om dine produkter eller ydelser, frem for at sende den ene mail efter den anden med et nyt, godt tilbud.
Mellemrubrikker som får læseren gennem teksten
Mellemrubrikkerne skaber overblik og bryder teksten op. Læs her, hvordan du skriver mellemrubrikker, der hele tiden lokker læseren videre i teksten.
Sådan skriver du afsnit til nettet
Når du skriver afsnit til nettet, skal du holde dem korte. Det gør dem lettere at overskue for læserne – især på mobilen. Læs her, hvordan du gør!
Alt om punktopstillinger
Punktopstillinger er med til at gøre din tekst mere overskuelig og nemmere at få hul på. Læs, hvordan du skaber punktopstillinger, der tiltrækker, fastholder og konverterer dine besøgende til læsere af teksterne på din hjemmeside.
Skriv klart
Skal du skrive klart bedre tekster til nettet, skal hvert af tekstens elementer være formuleret med omhu. Læs med, og få klar besked om, hvordan du skriver klart til nettet her!
Title og meta descriptions i næsten 2020
Title og meta descriptions på tærsklen til 2020 handler ikke længere om at overholde nogle bestemte længdemål. Læs med, og få vores bud på, hvordan du skriver gode title og meta descriptions i 2020?
Roadmap til din email- og content marketing plan for 2020
Skal du have lagt en professionel plan for dine fremtidige email- og content marketing-kampagner. Få opskriften eller bestil vores workshop lige her!
Styrk din tekst ved at sammenfatte den i en enkelt sætning
Ved at sammenfatte det vigtigste budskab i din tekst i en enkelt sætning, kan du fastholde dit fokus, både når skriver og redigerer din tekst. Læs med her og lær hvordan.
Fra lead til kunde
Bruger du flere kræfter på at fange nye leads, end på at konvertere dem til kunder? Få vores bud på en strategi og et værktøj, der gør flere leads til kunder.
Teksten er det vigtigste element i min affliate-forretning
Hør Henrik Andersen fra Pilanto fortælle om sin affiliate-forretning, og hvorfor han anser teksten er det vigtigste element for hans over 90 hjemmesider.
Skal dit firma have en blog på hjemmesiden?
Skal dit firma have en blog på hjemmesiden? Læs med, og få svar på hvorfor det giver rigtig god mening med en blog på firmahjemmesiden.
Sådan skaber du den storytelling, der får folk i gang med at læse dit indhold
Kunsten at få folk til at læse dit indhold på hjemmesiden, handler om i det hele taget at få dem i gang med at læse. Her er historier en god krog til at fange din læser. Lær her, hvordan du skriver dem!
Tryllebind dine læsere til det allersidste punktum
Kender du det simple copywriter-tricks, der holder dine læsere fangede hele vejen ned til slutningen af din tekst? Det kaldes for bucket brigades eller seeds of curiosity. Hvad det handler om, og hvordan du bruger det, kan du læse alt om i denne artikel.
Sådan tager du den indledende samtale med den velforberedte kunde
Tag imod nye kunder i jeres salgsafdeling på samme måde, som I gør på jeres hjemmeside. Sælg til dem på samme måde, som en god copywriter skriver content marketing-indhold. Læs her hvordan.
Kunderejsens vigtigste spørgsmål
Kunderejsen har en central betydning for, hvilket indhold du skal udvikle til din hjemmeside, og hvad du skal bygge dine content marketing kampagner op omkring. Her finder vi ud af, hvile spørgsmål kunderne vil have svar på hvert trin af deres kunderejse.
Hvad skal jeg skrive om?
Er du løbet tør for ideer til firmaets blog? Så find dem i din og dine kollegaers mappe med Sendt post. De kan også bruges til smarte e‑mailskabeloner og dit eget frasebibliotek.
Forøg effekten af din e‑mailmarketing med HubSpot
E‑mailmarketing er stadig kongen af online marketing. Men med HubSpot kan du både effektivisere indsamlingen af leads og effekten af din e‑mailmarketing. Læs her hvordan!
De 10 kritiske spørgsmål, du bør stille dit tekstbureau
Er du på jagt efter et nyt bureau til at levere tekster til din hjemmeside eller webshop? Og er du i tvivl om, hvad du skal spørge om, når du indhenter tilbud? Så får du 10 kritiske spørgsmål her, der giver dig et mere velbegrundet valg af tekstbureau.
Sådan skriver du virkelig unikke Unique Selling Points
Er du træt af at bruge nøjagtig de samme USP’er som alle de andre i din branche? Her får du opskriften på, hvordan du skriver virkelig unikke USP’er, der ikke lyder som alle andres.
Skriv bedre call to actions med overskriftsskabeloner
Er du træt af det typiske call to action med hurtig levering eller længere returret? Så kan du med fordel hente inspiration i overskriftsskabeloner. Især dem som spiller på instant gratification – øjeblikkelig tilfredsstillelse.
3 myter om webtekster, der ikke holder vand
Som tekstbureau møder vi mange forskellige fordomme om webtekster. Men sandheden er, at ingen af dem holder vand i praksis. Det er myter, som vi tager livet af en gang for alle i denne artikel.
Sådan bruger du intern linkbuilding til at skabe mersalg i din webshop
Intern linkbuilding bygges oftest af SEO-mæssige årsager. Men når du skriver kategori- og produkttekster, er det en god ide at tænke mersalg ind i din interne linkbuilding. Læs her hvordan!
Skab mere salg med aktivt sprog
Aktivt sprog i din salgs- og anden webtekst aktiverer dine besøgende, og gør dem mere handlingsparate, når de når frem til dit call to action. Men hvad er egentligt aktivt sprog? Og hvordan vender du inaktivt til aktivt sprog? Se det her!
Dårlige webtekster får Google til at sende din hjemmeside ud af søgeresultaterne!
I august 2018 udsendte Google en ny opdatering der sender utroværdige sider med dårlige tekster ud af søgeresultaterne. Samtidig forbedres placeringerne i søgeresultaterne for sider med kvalitetsindhold. I denne artikel kan du læse, hvor svært det er at genskabe din hjemmesides troværdighed, hvis den fik et gok i nødden i august.
Test dig selv: Hvor god en copywriter er du?
Hvor dygtig en copywriter er du? Og kender du branchens hemmelige tricks, der skiller de gode copywritere fra de middelmådige? Test dig selv her og få svaret!
Grafiske punktopstillinger
Grafiske punktopstillinger i starten af dine sider giver de besøgende et fængende element, der får dem til at blive længere på siden. Lær at skrive og bygge dem her!
Det handler om dem, ikke om dig, når du skriver tekster til nettet
Hvem kommer først, når du udvikler indhold til jeres hjemmeside? Dig eller dine kunder? Og hvilket udgangspunkt bør teksten have? Det får du svar på i denne artikel.
Hvorfor “hvorfor” er det vigtigste spørgsmål, når du vil skabe indhold, der sælger!
”Hvorfor” er det allerførste spørgsmål, du skal stille dig selv, før du giver dig i kast med at udvikle nyt indhold til din hjemmeside. Men hvordan får du defineret dit ”hvorfor”, og er der i virkeligheden ikke to hvorfor’er for hvert eneste stykke indhold, du lægger på din hjemmeside?
En helt simpel opskrift på en landingsside
En landingsside er noget af en videnskab. Men grundlæggende set kan du komme ret langt, hvis du vælger en af de allersimpleste copywriting-skabeloner til at opbygge landingssiden omkring. Det har vi gjort både på vores egen hjemmeside og for flere af vores kunder med god succes. Klik ind og få opskriften her!
Elevatortalen der skaber kunder både online og IRL
Hvad svarer du, når nogen spørger dig om, hvad dit firma laver? Eller hvad skriver du, jeres firma laver på forsiden af jeres hjemmeside? Er du smart, bruger du den samme elevatortale hver gang! Læs her, hvordan du opbygger den, så alle der hører din elevatortale, automatisk beder om at få mere at vide.
Skriv salgs- og leveringsbetingelser, som er til at forstå
Har din webshop salgs- og leveringsbetingelser, som dine kunder forstår? Hvorfor ikke gøre kunderne en bedre oplevelse med din webshop, se tingene fra kundens side af og skrive salgs- og leveringsbetingelserne lige ud af posen? Læs her hvordan!
Sådan finder du det indhold, der kan trække mere trafik!
Du behøver ikke kun promovere det nye content marketing indhold på din hjemmeside. For du har sikkert allerede en masse indhold liggende, du med fordel kan optimere og genbruge, så det kan trække mere trafik til din side. Klik ind og find ud af hvordan, du finder det rigtige indhold og får det til at trække mere trafik.
7 vigtige elementer ved fængende overskrifter, der får folk til at klikke
Alle vil gerne skrive fængende overskrifter, der drager besøgende til hjemmesiden som en magnet tiltrækker jernspåner. Selv om det er en svær kunst, er det et håndværk, der kan læres. Det kræver, at du mestrer de 7 vigtige overskriftselementer, som vi gennemgår i denne artikel.
4 effektive tips til at RankBrain-optimere din hjemmeside
Google RankBrain vurderer din hjemmesides placering i søgeresultaterne på, om der er nogen, som klikker på dit søgeresultat og hvor længe de efterfølgende bliver på siden. Jo flere klik og jo længere tid på siden, jo bedre placering. I denne artikel får du 4 ekstremt effektive tips til at RankBrain-optimere din hjemmeside.
Sådan skriver du lange meta descriptions, der fastholder besøgstallet
Med nye den nye længde på meta descriptions på op til 320 tegn, får brugerne af Google meget mere at bedømme din side på. Det betyder færre besøgende, med mindre du bruger de 3 stærke tips til at skrive bedre, lange meta descriptions, som du får lige her.
Sådan skriver du mobilvenlige webtekster, der er nemme at læse
Når hovedparten af alle søgninger foregår fra mobilen, skal du naturligvis skrive mobilvenlige webtekster. Det får du nogle tips og tricks til lige her.
Derfor skal du se din webshop som et online-magasin frem for en butik
Alt for mange webshops slås om de samme tre-fire placeringer i søgeresultaterne. Går du traditionelt til værks, kan det være svært at føre shoppen til toppen på Google. Men gentænker du din tilgang til din webshop og ser den mere som et online-magasin end en butik, skaber du helt nye muligheder for at øge kundeloyaliteten og slå konkurrenterne i kampen om top 3‑placeringen på Google.
Jo! Vi vil gerne læse på nettet!
Eksperterne siger, at vi ikke gider læse noget på nettet. Men når indholdet er godt og gennembearbejdet, og siden og teksten er sat flot og inspirerende op, har vi ingen problemer med at læse artikler på flere tusinde ords længde. Få beviset her!
Når du skriver tekster til nettet, skal du ikke skrive til din gamle skolelærer
Da vi gik I skole lærte vi, at skrive tunge, akademiske tekster, som kun glædede vores gamle skolelærer. Men skal du skrive tekster til nettet, skal kun tænke på at glæde de besøgende.
Sådan river du tekstmuren ned
Skal du øge chancen for, at holde de besøgende på din side, skal du bryde tekstmuren ned og designe siden, så det bliver nemt at læse den i flere koncentrationsintervaller. Det kræver en ny tilgang til opbygningen af tekst og indhold på siden.
Danske webshops taber millioner på dårlige tekster
DIBS årsopgørelse for 2016 viser, at 38 % af de handlede afbrød deres køb sidste år på grund af manglende tillid til webshoppen. De mest tungtvejende grunde skyldes allesammen dårlig tekst. Med bedre tekster på siderne, ville webshoppen fremstå både mere troværdig og tillidsvækkende for kunderne.
Myten om vores guldfisk-hukommelse – og hvad vi rent faktisk kan lære af den
Vores påståede guldfisk-hukommelse på 8 sekunder har ikke den betydning, alle troede. Læs med her og find ud af, hvad du i stedet kan lære af den sejlivede myte.
De 5 dødssynder, der giver dårlige tekster på nettet
Tekster på nettet kan være en pine at læse. Men hvad er årsagen til de dårlige tekster, og hvordan undgår du selv at få skabt den slags dårligt indhold? Vi gennemgår de 5 største dødssynder ved dårlige tekster lige her og hvordan du undgår dem.
Sådan opbygger du indholdet til din content marketing-strategi
Skal du udvikle noget indhold, der er relevant og interessant for målgruppen, handler det først og fremmest om, at du lærer målgruppen bedre at kende. Det får du et godt værktøj til her!
Sådan skaber du godt indhold til content marketing
Skal din content marketing have nogen effekt, skal det være relevant og specifikt i forhold til, hvad folk har søgt på. Samtidig skal indholdet være realistisk for målgruppen at forstå, samt være så tilpas forklarende og uddybende, at folk får noget ud af at læse det. Endelig skal indhold og afsender virke troværdige. Så der er ingen lette genveje til at skabe godt content marketing-indhold!
Derfor skal du aldrig være bange for, at sværhedsgraden af jeres tekst er for lav
I får ingen kunder, hvis almindelige mennesker ikke kan forstå det, I skriver på jeres hjemmeside. Derfor rammer I aldrig forkert, ved at holde niveauet på både viden og tekster på hjemmesiden lavere end I måske bryder jer om.
Så skriver du et godt Call to Action
Et godt Call to Action skal give din læser en klar instruks på, hvad han eller hun forventes at gøre, efter at have læst det indhold du har på siden. Skal det virke, må det ikke bare være en kommando. Læs med her og lær at skrive et godt Call to Action.
Skal du bruge harpun eller net til at lukke salget
Der er stor forskel på, hvordan webshopejere forsøger at overbevise folk om, at de skal handle hos dem. Nogle forsøger at presse salget igennem med store armbevægelser og bombastiske garantier, mens andre forsøger at opbygge en relation til folk i form af relevant viden og indhold, for derved at overbevise de besøgende om, at de er det rigtige sted at købe produktet hos. Læs med og find ud af, hvad der er bedst
Sådan får du kunder fra hjemmesiden
Mange bruger deres firmahjemmeside som et trykt katalog. Men det giver ingen synlighed i søgemaskinerne og derfor heller ingen kundehenvendelser. Få opskriften på at få kunder fra hjemmesiden her!
Sådan bruger du content marketing til det indledende salgsarbejde
De fleste sælgere hader såkaldt kold kanvas. Altså at skulle ringe ud til helt nye kunder, de altid har talt med før uden en forudgående aftale. Det behøver de sådan set heller ikke, hvis du planlægger din content marketing på den rigtige måde. Topper du op med nogle snedige remarketing-kampagner, kan du stort set klare alt det indledende salgsarbejde online.
Sådan bruger du misundelse til at sælge
Misundelse er en af de basale menneskelige følelser der kan bruges, når du vil overbevise folk om, at de har brug for dit produkt. Læs hvornår og hvordan misundelse kan bruges til at sælge produkter og tjenesteydelser og hvordan du undgår at skyde dig selv i foden.
Lok dem med uimodståelige småkager
Når du skal have kunderne til at blive opmærksomme på dine produkter og deres kvaliteter, handler det om, at få produkterne til at se som om, de kan opfylde kundernes drømme. Behov er ikke godt nok. For det er kun drømme, der kan bruges som lokkende småkager.
Sådan skaber du den røde tråd i din tekst
Den røde tråd er den, der sørger for, at dine læsere kommer hele vejen gennem din tekst. Læs med her og find ud af, hvordan du skaber den røde tråd i din tekst, der får de besøgende til at læse din tekst hele vejen til enden.
Spar penge på AdWords med bedre indhold
Ved at øge din sides Quality Score, kan du opnå store besparelser og slå dine AdWords-konkurrenterne med lavere bud end deres!
Du ender nemt med selv at skære dig på dine skarpe priser
Er du webshopejer, og synes smarte marketingfloskler som “skarpe priser”, “uovertruffen kvalitet” og “innovativt design” er et must i produkttekster og markedsføring, risikerer du, at de virker stik modsat på kunderne.
Sådan skriver du en sikker ankertekst
Ryster du også på hånden, når du skal skrive en sikker ankertekst hjem til din egen hjemmeside i de artikler og blogindlæg, du får udgivet på andre hjemmesider og online medier? Eller er du bekymret for, hvorvidt andres links til jeres hjemmeside kan give jer problemer med Google Pengiun? Så læs med her og find ud af, hvad der er op og ned på sikre ankertekster.
Skal du mobiloptimere title og meta description efter 1. februar?
Fra februar er det det mobile indeks hos Google, der tæller, når dine sider skal indplaceres i søgeresultaterne. Så spiller din hjemmeside ikke på mobilen, kan du roligt regne med, at du får et smæk nedad i søgeresultaterne. Men gælder optimeringen også title og meta description, der som bekendt er noget kortere i de mobile søgeresultater? Det forsøger vi at give svaret på her.
Hvor mange ord skal jeg skrive, for at ranke højt på mit søgeord
I princippet burde du kunne udkonkurrere dine konkurrenter ved at have mere tekst på din hjemmeside eller webshops sider end konkurrenterne. Men kun hvis den tekst du har på siden, er af en ordentlig kvalitet. Her giver vi dig opskriften på, hvordan du skaber det rigtige indhold til at ranke bedst muligt i søgeresultaterne.
Fasthold læserne med manchetter, der fænger!
Manchetten opsummerer en sides vigtigste pointer og giver de vigtigste konklusioner. Læser folk ikke andet, er du sikker på, at de har fået det med fra siden, der betyder noget. Samtidig elsker Google sider, der skriver det vigtigste først. Så start på at bruge manchetter i dag og få bedre placeringer i søgeresultaterne.
9 tips til dig der gerne vil arbejde med AdWords
Hvad enten du ønsker at booste dit salg online, at få flere til at følge dit nyhedsbrev eller blot ønsker flere visninger af din hjemmeside er Google AdWords et af de bedste værktøjer du kan tage i brug!
Sådan skaber du flere veje til din webshop eller hjemmeside
Dine besøgende kan komme frem til dit websted af mange forskellige ruter. Her tænker vi ikke kun på søgeresultater, men på links fra andre websteder, sociale medier og lignende. Hvilke kanaler de kommer fra, kan du ikke styre, men du kan selv skabe en række content marketing kanaler, der kan føre dem hen til dit site.
Hvad vores hund lærte os om vigtigheden af en god indholdsstrategi
Når vores hund er i haven, elsker han at jage cyklisterne ude på vejen. Men han kan ikke komme ud til dem. Han løber bare langs hegnet og gør af dem. Men en dag var han sluppet ud og så ville skæbnen at der kom en cyklist kørende. Læs hvordan det gik og hvad det kan lære os om vigtigheden af at have en indholdsstrategi.
7 ud af 10 danskere vægter gode produkttekster over pris og leveringsomkostninger
Ifølge transportfirmaet Bring vægter danske forbrugerne gode produkttekster og billeder over både slagtilbud, fri fragt og hurtig leveringstid. Det underbygger den tendens vi har set hos vores kunder, der alle har valgt at satse stort på gode produkttekster og ordentlige billeder – og efterfølgende har forøget omsætningen gevaldigt.
Lynkursus i SEO for journalister og andre skribenter fra trykte medier
Selv om du er uddannet journalist, kan det være sin sag at skrive content marketing tekster til brug på nettet. Vil du undgå at falde i de værste Google-fælder, så læs vores lynkursus i SEO for journalister og andre skribenter, der er vant til at skrive til trykte medier.
Derfor skal du have masser af tekst på forsiden af din hjemmeside
Forsiden er den side, der giver størst vægt til dine søgeord. Derfor bør du have relevant indhold på forsiden om det søgeord, der er vigtigst for siden og i særdeleshed om det, der er størst konkurrence om. Derved giver du det størst mulig vægt over for Google og de andre søgemaskiner.
5 grunde til at skrive gode produkttekster
Gode produkttekster giver både dine besøgende en bedre kundeoplevelse og sikrer dig bedre placeringer i søgeresultaterne. Derved sætter du din webshop forrest i køen, når dine kommende kunder skal vælge, hvor de køber ind.
Derfor er longreads – lange artikler – en god investering!
Det er ikke kun søde hunde og spædbørn, der er populære at dele. Lange artikler har en væsentlig større chance for at blive delt end korte, netop fordi længden på artiklen giver den større autoritet. Men longreads har mange flere fordele – læs om dem her!
Facebook er ikke din hjemmeside
Vi ser det alt for tit, så derfor er vi nødt til at ramme en pæl igennem en meget udbredt misforståelse: En firmaside på Facebook kan IKKE erstatte din hjemmeside!
8 sekunder før de klikker videre! Sådan får du dem til at blive!
8 sekunder! Det er den tid, du har til at overbevise en besøgende til at blive på din hjemmeside. Se her, hvordan du gør!
Vil du gerne findes på internettet, men synes det er svært at komme til tops i søgeresultaterne, så kan vi hjælpe. Webtextshop producerer content marketing og tekster til din hjemmeside.
Præstemarksvej 20
4653 Karise
Mail: info at webtextshop.dk
Tlf.: 29 72 55 73
CVR: 36679220