Test dig selv:

Hvor dyg­tig en copy­wri­ter er du?

 

I den lil­le test her­over kan du få testet dine evner som copy­wri­ter – eller ret­te­re om du har den rig­ti­ge indstil­ling og til­gang til den sær­li­ge måde, som pro­fes­sio­nel­le copy­wri­te­re tæn­ker, og struk­tu­re­rer tek­ster på. Kan du “the tri­cks of the tra­de”? Find ud af det her!

Copy­wri­ting hand­ler ikke bare om at stop­pe smar­te mar­ke­ting­flos­k­ler ind i tek­ster­ne på hjem­mesi­den, eller pres­se folk til at købe det pro­dukt eller den tje­ne­ste, der fal­by­des på siden ved hjælp af smar­te, psy­ko­lo­gi­ske tri­cks.

Ægte copy­wri­ting hand­ler om at for­stå den mål­grup­pe, fir­ma­ets pro­duk­ter og tje­ne­ster hen­ven­der sig til, samt hvil­ke pro­ble­ma­tik­ker, udfor­drin­ger, drøm­me og mål som mål­grup­pen har.

Sam­ti­dig hand­ler det om, hvor­dan du taler ind til de følel­ser og andre fak­to­rer, der får os til at træf­fe den beslut­ning, som du ger­ne vil have dine besø­gen­de til at tage.

Copy­wri­ting byg­ger på fak­ta – ikke på mave­for­nem­mel­ser

Ende­lig hand­ler copy­wri­ting om at væl­ge emne og vin­kel ud fra fak­ta om mål­grup­pen og ikke sto­le på mave­for­nem­mel­ser. Der­ved sik­rer du, at de tek­ster du pro­du­ce­rer, rent fak­tisk ska­ber både tra­fik, fast­hol­der de besø­gen­de og kon­ver­te­rer dem til alt lige fra abon­nen­ter på nyheds­bre­vet over down­lo­ad af gra­tis e-bøger og til kun­der i butik­ken.

Mave­for­nem­mel­ser og gene­ra­li­se­rin­ger leder oftest til tek­ster uden det for­nød­ne punch og evne til at fast­hol­de de besø­gen­de. Det fører til høje­re boun­ce rate og kor­te­re dwell time på sider­ne på hjem­mesi­den eller webs­hop­pen – og der­med til dår­li­ge­re pla­ce­rin­ger i søge­re­sul­ta­ter­ne.

Alle kon­ver­te­rin­ger er et salg

For en copy­wri­ter er det lige så stort et salg at få besø­gen­de til at til­mel­de sig et nyheds­brev,  hen­te en e-bog og mod­ta­ge de til­hø­ren­de mails, som at få de besø­gen­de til at købe et pro­dukt eller en tje­ne­ste.

Det er gan­ske vist kun det sid­ste, der giver pen­ge i kas­sen. Men både nyheds­bre­ve og gra­tis e-bøger baner vej­en for det fysi­ske salg. Her beta­ler de besø­gen­de bare med den tid, de bru­ger på at læse dem.

Husker du dis­se lede­t­rå­de, når du tager testen,  har du en god chan­ce for at bli­ve udnævn til 100 % inkar­ne­ret copy­wri­ter.

Del resul­ta­tet og udfor­dr dine ven­ner

Når du har taget testen, får du et flot cer­ti­fi­kat, der bedøm­mer dine evner som copy­wri­ter. Del det på dit fore­truk­ne soci­a­le medie og udfor­dr ven­ner­ne på deres viden om copy­wri­ting.

Som en ekstra bonus får du fem mails, der gen­nem­går de rig­ti­ge svar. I den før­ste giver vi dig de rig­ti­ge svar, og begrun­der det rig­ti­ge svar for det før­ste spørgs­mål. I de efter­føl­gen­de mails får du begrun­del­sen for de andre fire spørgs­mål.

Under­vejs for­sø­ger vi ikke at sæl­ge dig noget eller give dig til­bud af nogen art. Vi deler hel­ler ikke din mailadres­se med andre eller lig­nen­de. Du mod­ta­ger kun dis­se fem mails – intet andet!

Så tag testen og lær det, der adskil­ler en rig­tig copy­wri­ter fra alle dem som tror, de kan skri­ve tek­ster til net­tet.

TIPS TIL PRO­DUKT­TEK­STER
Hvor­for følel­ser sæl­ger
bed­re end funk­tio­ner!
TIPS TIL WEB­TEK­STER
Hvor­for vi ikke skri­ver
“rig­ti­ge” SEO-tek­ster!
TIPS TIL WEB­TEK­STER
Om at skri­ve en god og
sam­men­hæn­gen­de tekst

web­te­xts­hop

Vil du ger­ne fin­des på inter­net­tet, men synes det er svært at kom­me til tops i søge­re­sul­ta­ter­ne, så kan vi hjæl­pe. Web­te­xts­hop pro­du­ce­rer con­tent mar­ke­ting og tek­ster til din hjem­mesi­de, der sik­rer dig bed­re pla­ce­rin­ger i søge­re­sul­ta­ter­ne.

© 2018 web­te­xts­hop i/s

WEB­TE­XTS­HOP

Præ­ste­marks­vej 20
4653 Kari­se
Mail: info at web​te​xts​hop​.dk
Tlf.: 29 72 55 73
CVR: 36679220

Få flere besøgende og større konvertering med Power-Words!

Få vores GRATIS e-bog med 710+ PowerWords på dansk og deltag GRATIS i vores mail-kursus i at bruge Power-Words. 

Tak for din tilmelding. Hold øje med vores bekræftelsesmail i din Indbakke eller dit spamfilter.

Share This