En god skri­bent til din hjem­mesi­de beta­ler sig altid

En pro­fes­sio­nel skri­bent kan hur­tigt øge din hjem­mesi­des eller webs­hops pla­ce­ring i søge­re­sul­ta­ter­ne ved at for­mu­le­re kre­a­ti­ve og fæn­gen­de tek­ster til både dine pro­duk­ter, blo­gind­læg og lan­dings­si­der. Men sørg for at fin­de en skri­bent, der for­står både din for­ret­ning, dine for­ret­nings­mål og din mål­grup­pe. Det giver tek­ster, der til­træk­ker, fast­hol­der og kon­ver­te­rer besø­gen­de bed­re og sen­der siden til tops i søgeresultaterne.

En dyg­tig skri­bent kan gøre en stor for­skel for kon­ver­te­rin­gen på din hjem­mesi­de eller webs­hop og dens pla­ce­ring i søge­re­sul­ta­ter­ne. For dyg­ti­ge skri­ben­ter er i stand til at skri­ve tek­ster, der på sam­me tid er fæn­gen­de, infor­ma­ti­ve og sæl­gen­de, alt efter det behov du har for tek­ster til din hjemmeside.

Sam­ti­dig er det vig­tigt, at skri­ben­ten er god til at sta­ve rig­tigt, ken­der sin gram­ma­tik og ikke laver fejl i kom­ma­sæt­nin­gen. For der skal ikke man­ge fejl til i en tekst, før den begyn­der at vir­ke utro­vær­dig på læser­ne. Det skul­le jo helst ikke over­gå dine tek­ster. For det jäger hur­tigt de besø­gen­de over til konkurrenterne.

Hvad er en skribent?

En skri­bent er en meget bred beteg­nel­se for en tekst­for­fat­ter, der kan skri­ve alt lige fra fik­tion over fag­lit­te­ra­tur til SEO-tek­ster til net­tet. De fle­ste skri­ben­ter arbej­der i dag med tekst­pro­duk­tion til net­tet i form af:

  • Blo­gind­læg
  • Pro­dukt­tek­ster
  • Kate­go­ri­tek­ster
  • Con­tent marketing
  • Tek­ster til lan­dings­si­der og annoncer

samt andre for­mer for tekst til hjem­mesi­der og webs­hops. Der­for kal­des skri­ben­ter oftest også ved deres engel­ske beteg­nel­se ”copy­wri­ters”.

Andre skri­ben­ter – oftest med en jour­na­li­stisk uddan­nel­se – arbej­der også med tek­ster til pres­se­med­del­el­ser, PR og artik­ler til både onli­ne og tryk­te medi­er. Der fin­des også fri­vil­li­ge skri­ben­ter, men ellers er de fle­ste skri­bent-jobs betal­te – enten afreg­net pr. leve­ret ord, time­be­talt eller til en fast pris pr. tekst.

Gode skri­ben­ter er sprog­li­ge super­hel­te med stær­ke skrift­li­ge formidlingsevner!

Skri­ben­tens vig­tig­ste opgave

En skri­bents vig­tig­ste opga­ve er at hol­de de besø­gen­de på den hjem­mesi­de eller webs­hop, de er kom­met ind på fra et søge­re­sul­tat. Det stil­ler nog­le helt ekstra­or­di­næ­re krav til SEO-skribenten:

  • Tek­sten skal ram­me den besø­gen­des søge­hen­sigt helt præ­cist, så den besø­gen­de bli­ver på siden og læser det hele eller i hvert fald det vigtigste.
  • Tek­sten skal opbyg­ges på en måde i både for­mu­le­ring og design, så det er nemt at fin­de de vig­tig­ste poin­ter, selv om tek­sten kun skimmes.
  • Tek­sten skal struk­tu­re­res og skri­ves, så den vir­ker over­kom­me­lig og ind­by­den­de frem for at frem­stå som en util­gæn­ge­lig tekst­mur på siden.
  • Tek­sten skal hono­re­re både fir­ma­ets for­ret­nings­mål med hjem­me­si­den eller webs­hop­pen og den besø­gen­des behov for kor­rekt, sag­lig viden.

Det sid­ste punkt er især vig­tigt, når vi taler con­tent mar­ke­ting. Det er en sær­lig – oftest tekst­ba­se­ret – form for mar­keds­fø­ring. Her mar­keds­fø­rer fir­ma­et sig i form af artik­ler om emner eller pro­blem­stil­lin­ger, som mål­grup­pen for fir­ma­ets pro­duk­ter eller tje­ne­stey­del­ser fin­der interessante.

Skri­bent søges – hvad koster gode tekster?

Den mest udbred­te afreg­nings­form for tek­ster til net­tet er en fast øre­pris pr. ord. Men ved at foku­se­re ensi­digt på pri­sen, når du skal væl­ge skri­ben­ter til dine SEO-tek­ster, ender du med at hyre en skri­bent, der er mere foku­se­ret på at få skre­vet det ønske­de antal ord end en god tekst. For jo hur­ti­ge­re skri­ben­ten kan bli­ve fær­dig, jo bed­re time­løn kan han eller hun holde.

Det efter­la­der dig med en tekst, der hver­ken ram­mer din mål­grup­pes søge­hen­sigt eller inde­hol­der de sig­na­ler i form af kor­rek­te ord, ven­din­ger og ter­mi­no­lo­gibrug, som både mål­grup­pen og Goog­le for­ven­ter. Der­ved mis­ser tek­sten både mål­grup­pen og chan­cer­ne for at få en ordent­lig pla­ce­ring i søgeresultaterne.

I ste­det for ude­luk­ken­de at gå efter pri­sen, bør du i ste­det gå efter tekst­for­fat­te­re, der:

  • Ved, at gode tek­ster tager udgangs­punkt i mål­grup­pens drøm­me, behov, udfor­drin­ger og problemer.
  • Har arbej­det pro­fes­sio­nelt som skri­bent eller for­mid­ler i man­ge år og har en rele­vant uddan­nel­se inden for dette.
  • For­står din for­ret­ning, dens for­ret­nings­mål og den mål­grup­pe, jeres pro­duk­ter hen­ven­der sig til.
  • Er i stand til at fore­ta­ge en effek­tiv mål­grup­pe- og søge­ord­s­a­na­ly­se for jeres fir­mas pro­duk­ter og ydelser.
  • Kan for­stå og sæt­te sig ind i mål­grup­pens for­de­le ved at væl­ge jeres fir­mas pro­duk­ter eller tjenester.
  • Har stor ind­sigt i alle aspek­ter af SEO-arbej­det og kan styr­ke seman­tik­ken for den rele­van­te søgehensigt.
  • Kan opbyg­ge tek­sten, så den nemt kan over­sku­es, skim­mes og konsu­me­res i fle­re kon­cen­tra­tions­in­ter­val­ler.

Søger du en skri­bent til jeres tek­ster på nettet?

Har I brug for dyg­ti­ge skri­ben­ter til jeres SEO- og andre tek­ster på net­tet? Så er vi leve­rings­dyg­ti­ge hos Web­te­xts­hop. Vi er leve­rings­dyg­ti­ge i tekst skre­vet helt fra bun­den på fle­re for­skel­li­ge sprog, lige­som vi også kan over­sæt­te tek­ster mel­lem de fle­ste af disse.

Vi har skre­vet for mas­ser af dan­ske og uden­land­ske kun­der – sto­re som små. Og vi kan hjæl­pe med meget mere end tekst. Såle­des kan vi også leve­re e‑bøger, info­gra­fik­ker og explai­ner­vi­deo­er. Vi kan også udsen­de pres­se­med­del­el­ser, fin­de rele­van­te pres­se­kon­tak­ter og løse andre for­mer for PR-opga­ver for jer. Skul­le I have behov for under­tek­ster på en video – even­tu­elt på fle­re sprog – kan vi også kla­re dette.

Vi kan også råd­gi­ve omkring jeres con­tent mar­ke­ting stra­te­gi og være med til at sik­re, at de tek­ster vi leve­rer, bli­ver bedst muligt inte­gre­ret i jeres web­de­sign. Det giver nog­le bed­re kon­ver­te­ren­de sider på jeres hjem­mesi­de eller webs­hop, som bed­re kan hol­de fast på de besø­gen­de, for­di tek­sten bli­ver mere over­kom­me­lige at læse.

Så uan­set om du har brug for tek­ster, stra­te­gi­er eller skal have opti­me­ret tek­ster­ne på jeres eksi­ste­ren­de hjem­mesi­de, så kon­takt os alle­re­de i dag! Benyt kon­takt­for­mu­la­ren neden­for, ring til os på tlf.: 29 72 55 73, eller send en mail til info at web​te​xts​hop​.dk.

Ja, tak – jeg vil ger­ne kon­tak­tes ved­rø­ren­de skriv­ning af fæn­gen­de tek­ster til hjemmesiden!

web­te­xts­hop

Med mas­ser af kon­kur­ren­ter, der kæm­per om kun­der­nes opmærk­som­hed, kan det være svært at træn­ge gen­nem støj­en på nettet.

Vi hjæl­per folk, som har en hjem­mesi­de eller en webs­hop, med at få stør­re syn­lig­hed og fle­re salg på nettet.

Det gør vi ved at udvik­le tek­ster, con­tent- og email-mar­ke­ting med et klart bud­skab, der til­træk­ker, fast­hol­der og kon­ver­te­rer besø­gen­de til begej­stre­de kun­der i din forretning.

Læs mere her

© 2023 web­te­xts­hop i/s

WEB­TE­XTS­HOP

Præ­ste­marks­vej 22
4653 Kari­se
Mail: info at web​te​xts​hop​.dk
Tlf.: 29 72 55 73
CVR: 36679220