Hvor dygtig en copywriter er du?
I den lille test herover kan du få testet dine evner som copywriter – eller rettere om du har den rigtige indstilling og tilgang til den særlige måde, som professionelle copywritere tænker, og strukturerer tekster på. Kan du “the tricks of the trade”? Find ud af det her!
Copywriting handler ikke bare om at stoppe smarte marketingfloskler ind i teksterne på hjemmesiden, eller presse folk til at købe det produkt eller den tjeneste, der falbydes på siden ved hjælp af smarte, psykologiske tricks.
Ægte copywriting handler om at forstå den målgruppe, firmaets produkter og tjenester henvender sig til, samt hvilke problematikker, udfordringer, drømme og mål som målgruppen har.
Samtidig handler det om, hvordan du taler ind til de følelser og andre faktorer, der får os til at træffe den beslutning, som du gerne vil have dine besøgende til at tage.
Copywriting bygger på fakta – ikke på mavefornemmelser
Endelig handler copywriting om at vælge emne og vinkel ud fra fakta om målgruppen og ikke stole på mavefornemmelser. Derved sikrer du, at de tekster du producerer, rent faktisk skaber både trafik, fastholder de besøgende og konverterer dem til alt lige fra abonnenter på nyhedsbrevet over download af gratis e‑bøger og til kunder i butikken.
Mavefornemmelser og generaliseringer leder oftest til tekster uden det fornødne punch og evne til at fastholde de besøgende. Det fører til højere bounce rate og kortere dwell time på siderne på hjemmesiden eller webshoppen – og dermed til dårligere placeringer i søgeresultaterne.
Alle konverteringer er et salg
For en copywriter er det lige så stort et salg at få besøgende til at tilmelde sig et nyhedsbrev, hente en e‑bog og modtage de tilhørende mails, som at få de besøgende til at købe et produkt eller en tjeneste.
Det er ganske vist kun det sidste, der giver penge i kassen. Men både nyhedsbreve og gratis e‑bøger baner vejen for det fysiske salg. Her betaler de besøgende bare med den tid, de bruger på at læse dem.
Husker du disse ledetråde, når du tager testen, har du en god chance for at blive udnævn til 100 % inkarneret copywriter.
Del resultatet og udfordr dine venner
Når du har taget testen, får du et flot certifikat, der bedømmer dine evner som copywriter. Del det på dit foretrukne sociale medie og udfordr vennerne på deres viden om copywriting.
Som en ekstra bonus får du fem mails, der gennemgår de rigtige svar. I den første giver vi dig de rigtige svar, og begrunder det rigtige svar for det første spørgsmål. I de efterfølgende mails får du begrundelsen for de andre fire spørgsmål.
Undervejs forsøger vi ikke at sælge dig noget eller give dig tilbud af nogen art. Vi deler heller ikke din mailadresse med andre eller lignende. Du modtager kun disse fem mails – intet andet!
Så tag testen og lær det, der adskiller en rigtig copywriter fra alle dem som tror, de kan skrive tekster til nettet.
webtextshop
Med masser af konkurrenter, der kæmper om kundernes opmærksomhed, kan det være svært at trænge gennem støjen på nettet.
Vi hjælper folk, som har en hjemmeside eller en webshop, med at få større synlighed og flere salg på nettet.
Det gør vi ved at udvikle tekster, content- og email-marketing med et klart budskab, der tiltrækker, fastholder og konverterer besøgende til begejstrede kunder i din forretning.
© 2023 webtextshop i/s
OM WEBTEXTSHOP
WEBTEXTSHOP
Præstemarksvej 22
4653 Karise
Mail: info at webtextshop.dk
Tlf.: 29 72 55 73
CVR: 36679220