Lær at skrive sælgende tekster til produkterne på din webshop!
Lær at skrive tekster til produkterne på din webshop på under 2 timer, der tiltrækker, fastholder og konverterer jeres besøgende til kunder. Samtidig får du en masse inspiration, tips og tricks til, hvordan du udvikler det bedst tænkelige indhold til din webshop samt en række praktiske skemaer og skabeloner, der hjælper dig til at blive endnu skarpere på dit indhold.
I dette kursus lærer du alt, hvad der er værd at vide om at skrive kategori- og produkttekster til din webshop. Desuden lærer du at opbygge en stærk intern linkbuildingstrategi for din webshop og at søgemaskineoptimere dine produkttekster. For i dag starter salget for alvor i søgemaskinerne.
Gode tekster kræver den rigtige tilgangsvinkel og den rigtige viden
Kurset starter med at forklare, hvilken tilgangsvinkel du skal have til at skrive produkttekster. Derefter ser vi nærmere på, hvad du skal vide om dit kundesegment og dine produkter, inden du begynder at skrive produktteksten.
For tilgangen og forarbejdet er ekstremt vigtigt, hvis du skal skrive produkttekster, der tiltrækker, fastholder og konverterer de besøgende til kunder i din webshop.
Selve skrivearbejdet
Med forarbejdet på plads går vi over til selve skrivearbejdet. Her starter vi med at gennemgå, hvordan du skriver effektive tekster til nettet, der bliver læst – også selv om de er meget længere end de 100 ord, som alt for mange webshopejere mener, de kan nøjes med.
Dernæst ser vi nærmere på, hvordan du opbygger din produkttekst, så den rammer både de kunder, der er klar til at købe og dem, der har brug for mere overtalelse og flere informationer, før de beslutter dig.
Vi ser også nærmere på, hvilke andre indholdselementer du med fordel kan bruge på produktsiderne i din webshop.
Meta Description og SEO
Kurset afslutter med at lære dig, hvordan du søgemaskineoptimerer dine produkttekster, samt hvordan du udnytter de nye muligheder, som de lange meta descriptions på over 300 tegn giver dig for at skrive en fængende salgstale for dit produkt.
For med de længere meta descriptions får kunderne bedre muligehed for at vurdere din webshop, uden at de behøver klikke sig ind på den. Det kræver meta descriptions, der sælger klikket til din webshop ind. Her kan du ikke nøjes med automatiserede tekster, der ikke giver nogen reel værdi for læseren.
Snup kunderne før konkurrenterne med vores copywriting-kursus
Har du først taget vores copywriting-kursus, snupper du meget nemmere både kunderne og de gode placeringer i søgeresultaterne fra dine konkurrenter. Så køb adgang til kurset fra d. 24. januar, og bliv en haj til at skrive kategori- og produkttekster, der sælger.
Kurset er udviklet af Beate og Benny Grandahl, stiftere og partnere i tekst- og content marketingbureauet Webtextshop.
Med den rigtige interne linkbuildingstrategi kan du holde kunderne længere på din webshop og opnå meget bedre placeringer i søgeresultaterne.
Skal du skrive produkttekster, der fanger de besøgende, skal du tage udgangspunkt i deres situation – og ikke prale om jeres egen formåen.
Du skal kende din målgruppe helt ind til benet, hvis du skal skrive produkttekster, de finder relevante. Vi giver dig værktøjerne på dette kursus.
24 lektioner, som ændrer den måde, du skriver produkttekster på én gang for alle!
1 Introduktion
1.1 Intro-video
1.2 Skriv en produkttekst
2 Hvad er produkttekster?
2.1 Webshoppens tre teksttyper
2.2 Hvor lang skal en produkttekst være?
3 Udgangspunktet for en god produkttekst
3.1 Det handler om dem og ikke om dig
3.2 Skær dig ikke på dine skarpe priser
3.3 Sælg hullet, ikke boremaskinen
4 Forarbejdet
4.1 Hvem er din ideelle kunde
4.2 Lær produktet at kende
4.3 Den følelsesmæssige transformation
4.4 Søgeord, søgehensigt og semantik
4.5 4 skabeloner du kan bruge til alle dine produkttekster
5 Grundlæggende skriveregler
5.1 Sådan skriver du til nettet
5.2 Mellemrubrikker i produkttekster
5.3 Punktopstillinger kan bruges til andet end produktegenskaber
6 Produkttekstens opbygning
6.1 Overskriften indeholder mere end bare produktnavnet
6.2 Den korte produkttekst
6.3 Den lange produkttekst
6.4 Sådan skiver du et godt Call to Action
6.5 Sådan skaber du tillid til produktet
6.6 Andre indholdselementer
7 SEO-optimering af produkttekster
7.1 Title og meta description
7.2 On-page SEO
8 Afslutning og certificering
webtextshop
Med masser af konkurrenter, der kæmper om kundernes opmærksomhed, kan det være svært at trænge gennem støjen på nettet.
Vi hjælper folk, som har en hjemmeside eller en webshop, med at få større synlighed og flere salg på nettet.
Det gør vi ved at udvikle tekster, content- og email-marketing med et klart budskab, der tiltrækker, fastholder og konverterer besøgende til begejstrede kunder i din forretning.
© 2023 webtextshop i/s
OM WEBTEXTSHOP
WEBTEXTSHOP
Præstemarksvej 22
4653 Karise
Mail: info at webtextshop.dk
Tlf.: 29 72 55 73
CVR: 36679220