Indhold er stadig kongen! Google har aldrig elsket godt indhold så meget som efter deres Penguin, Panda og Hummingbird-opdateringer. Sørger du for at få udviklet unikt og godt indhold til din hjemmeside, får du en masse forærende!
Der findes stadig masser af sider på nettet med alt for dårligt indhold. Teksten er skrevet mere for at komme til at ranke på Google end for at blive læst af mennesker. Der er ingen rød tråd og tit helt bevidste stavefejl i et forsøg på at stoppe teksten unødigt med de søgeord, der er mest populære. Staver folk det forkert i søgningerne, skal vi da også gøre det i vores tekster!
Men den tid er for alvor forbi nu! Indhold skal skrives til mennesker, ikke til søgemaskiner. Det har Google om noget understreget med de opdateringer af deres søgealgoritmer, som de har rullet ud de seneste par år. Her har de slået hårdt ned på alle de dårligdomme, de sådan set selv har været skyld i. For alle vil gerne ligge øverst på Google og hidtil har alle kneb været tilladt.
Godt indhold skal nok blive fundet
Google vil gerne give deres brugere den bedste kundeoplevelse. Det vil sige, give dem de bedste og mest relevante søgeresultater. I Googles optik vil det sige websites, der har meget indhold om det emne, du har søgt på. Det måler de primært på antallet af sider og hvor mange ord, der er på hver side
Så bygger du godt indhold af høj kvalitet eller andre ressourcer, som andre kan bruge, skal det nok blive fremhævet af Google. Det kan være i form af introducerende artikler om et bestemt emne, de såkaldte cornerstones eller pillar artikler. De er oftest opbygget som en introducerende artikel med underliggende sider, der går i dybden med de forskellige underemner indenfor emneområdet..
Det kan også være en masse artikler med en unik tilgang til et bestemt fagområde. Alt for meget tekst på nettet er bare et spin-off eller en opsummering, at de første tre søgeresultater, der dukker op, når du søger på Google. Tag i stedet en ny vinkel på et kendt emne, foreslå en anden løsning eller fremhæv en overset detalje. For siger du det samme som alle andre i din branche, hvorfor skulle Google så fremhæve dine søgeresultater fremfor dine konkurrenters.
Godt indhold deles på grund af dets værdi
Men inden du begynder at skrive fingrene til blods, for at skabe ekstra mange ord på dine sider, skal du også huske på, at du skriver for mennesker. Dem er du afhængige af, hvis du skal have udbredt dit budskab. Men mennesker deler kun noget, hvis de kan få noget ud af det i deres netværk. Der er ingen, der deler dårligt indhold, for det vil falde tilbage på dem selv.
De deler godt indhold for at vise, at de har fundet noget af særlig god kvalitet. Når de deler det med deres netværk, signalerer de samtidig, at de har forstand på det emne, de deler noget om og de får måske endda nogle anderkendende kommentarer fra andre i netværket, der kan bruge den viden, de har delt.
Så for at blive delt, skal dit indhold være godt. En deling er et skulderklap og det kommer kun af sig selv, hvis det er berettiget. Du vil også opdage, at hvis du deler dit gode indhold med dit eget netværk, bliver det delt meget mere og du får mange flere kommentarer og likes for det.
Godt indhold kræver ikke linkbuilding
For hvert nyt organisk link, du får, øges dine siders værdi i Googles øjne. Ligesom likes kommer de nemmere, hvis indholdet er i orden. Det betyder, at godt indhold ikke kræver – særlig meget – aktiv linkbuilding.
Men du må selvfølgelig stadig gerne hjælpe lidt til selv, for hvis du ikke få sat skub i snebolden, sker der jo ikke noget. Et par velplacerede postning i de rigtige grupper, fora og sider og den rigtige meta title og meta description vil bringe dig et godt stykke af vejen.
For når først folk opdager kvaliteten af indholdet, ruller snebolden nærmest af sig selv.Den linkbuilding du selv kaster dig ud i, bliver også meget lettere at få sat i stand, når folk ved, at det du har på din side, er godt, gennemarbejdet indhold. Du bliver et sikkert valg!
Få produceret godt indhold – det betaler sig!
Så vil du gerne ranke højt i søgeresultaterne, få masser af likes, delinger og links, så sørg for at indholdet er i orden fra starten af.
Hyr et professionelt bureau med et anderledes syn på indhold og SEO!
Godt indhold koster mere, men prisen er ikke overvældende høj, når du sammenligner med effekten.
Brug formularen her til højre og tjek os ud allerede i dag!